Tut Elimden Öğretmenim Projesi

01.10.2024 230

OCAK 2024

4.5. Okul genelinde sosyal sorumluluk, duyarlılık, sevgi, saygı, anlayış ve güven kavramları konularında seminer verilmesi,

5.2. Hedef kitlede yer alan öğrencilere verilmiş ödevler ve sorumluluklar konusunda takipçi olunması ve destek verilmesi,


ARALIK 2024

4.3. Çocuk ve ergen psikolojisi, yetim psikolojisi, çocuk ve ergenlerle iletişim kurma, sınır koyma, çocuk ve ergenlerde madde kullanımı konularında eğitim verilmesi,

5.3. Hedef kitlede yer alan öğrencilerin bursluluk sınavları ve Darüşşafaka gibi sınavlara yönlendirilmesi ve hazırlanması,


KASIM 2024

4.2. Verimli ders çalışma,zaman yönetimi vb. kişisel gelişim seminerlerinin verilmesi,

1.2. ÇEDES projesinde aktif rol verilmesi,

 

EKİM 2024

4.1. Bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı gibi eğitimlerin verilmesi,

5.1. Öğrencilerin destekleme yetiştirme kurslarına yönlendirilmesi ve süreç içerisinde takiplerinin yapılması

3.4. Hedef kitlede yer alan öğrencilerin okullarda gerçekleştirilen anma ve kutlama programlarına dahil edilmeleri,

 

YILLIK PLAN GİRİŞİ

AYLIK FAALİYET GİRİŞ LİNKİ

YILSONU FAALİYET RAPORU GİRİŞİ

 

YILLIK FAALİYET PLANIMIZ

01-10-2024

 
















 



OKUL İZLEME VE DEĞERLENDİRME KURULU (2024-2025)

Başkan - Haluk Halim BOZYURT (WEB Sorumlusu)

Üye - Mecnun DİL (Okul Rehber Öğretmeni)

Üye - Oya YILMAZER (Beden Eğitimi Öğretmeni)

 

HEDEF KİTLESİ 

Trabzon ilinde örgün eğitim çağında bulunan öksüz, yetim ve şehit ve gazi çocukları   

 

PROJENİN HEDEFLERİ   

Toplumun dezavantajlı konumunda bulunan örgün eğitim çağındaki çocukların 

*İlgi ve becerileri doğrultusunda gelecek planlamalarına destek sağlamak, 

*Akademik başarılarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak 

*Sosyal ve kültürel faaliyetlere katılım oranlarının yükseltilmesi 

*Şiddet, akran zorbalığı gibi iletişim problemlerine önleyici rehberlik yapılması,

 

GERÇEKLEŞTİRİLEBİLECEK FAALİYET ÖNERİLERİ  

1. SOSYAL FAALİYETLER


1.1. Müze ve doğa gezileri gibi ders dışı çalışmalarda katılımlarının sağlanması,

1.2. ÇEDES projesinde aktif rol verilmesi,

1.3. Valilik, Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü, Kaymakamlık, Belediyeler, Üniversite gibi kamu kurumlarına belirli bir program dahilinde ziyaretler gerçekleştirme,

1.4. Piknik, kahvaltı vb. organizasyonlar gerçekleştirilmesi,

1.5. Tüm kademelerde toplum kanaat önderleriyle buluşmalarının sağlanması,

1.6. Okul içerisinde oluşturulan bütçe ile hedef kitlede yer alan öğrencilere askıda menü uygulaması gerçekleştirilmesi,

1.7. İl,ilçe ve okul müdürleriyle Aile – ev ziyaretleri gerçekleştirilmesi,

1.8. Kütüphane temsilciliği gibi okuldaki kulüpler kapsamında aktif rol verilmesi,

1.9. Şehitlik Ziyaretleri ve Şehit yakınlarını ziyaret programları,

1.10. Hedef gruptaki öğrencilerin yerel,ulusal ve uluslararası proje faaliyetlerine katılımlarında öncelik sağlama.  

 

2. SPORTİF FAALİYETLER

2.1. Satranç, mangala vb. zekâ oyunlarına katılımlarını teşvik etmek,

2.2. Gençlik kamplarına dâhil edilerek sosyalleşmelerinin sağlanması,

2.3. Okul içi,okul dışı ve okul sporları kapsamında gerçekleştirilen yarışma, turnuva vb. faaliyetlere katılmalarını teşvik etmek,

2.4. Hedef gruptaki öğrencilerin yerel,ulusal,uluslararası Spor müsabakalarını izleme etkinliklerine katılımlarını teşvik etme.  

 

3. SANATSAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER

3.1. Lise öğrencilerine yönelik drama veya tiyatro etkinliği planlanması,

3.2. Ortaokul öğrencilerine yönelik kukla yapımı ve kukla oyunu sergilenmesi etkinliği yapılması,

3.3. Sene sonunda projede yer alan öğrencilerin öğretmenlere yazdıkları mektupların değerlendirilmesi ve kitap halinde hazırlanması,

3.4. Hedef kitlede yer alan öğrencilerin okullarda gerçekleştirilen anma ve kutlama programlarına dahil edilmeleri,

3.5. İl/ilçelerde örnek kişilerce ilköğretim düzeyi masal okuma etkinliği yapılması,

3.6. Geleneksel sanat atölyeleri gerçekleştirmek,

3.7. Tiyatro ve sinema seyir etkinlikleri gerçekleştirme,

3.8. Sanatçı,yazar,ressam,müzisyen buluşmaları gerçekleştirme.  

 

4. EĞİTİM FAALİYETLERİ

4.1. Bağımlılıkla mücadele, akran zorbalığı gibi eğitimlerin verilmesi,

4.2. Verimli ders çalışma,zaman yönetimi vb. kişisel gelişim seminerlerinin verilmesi,

4.3. Çocuk ve ergen psikolojisi, yetim psikolojisi, çocuk ve ergenlerle iletişim kurma, sınır koyma, çocuk ve ergenlerde madde kullanımı konularında eğitim verilmesi,

4.4. Hedef kitlede yer alan öğrencilerin belediye, kaymakamlık veya STK’lar gibi kuruluşlarca verilen desteklerden haberdar edilmesi,

4.5. Okul genelinde sosyal sorumluluk, duyarlılık, sevgi, saygı, anlayış ve güven kavramları konularında seminer verilmesi,  

 

5. DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ

5.1. Öğrencilerin destekleme yetiştirme kurslarına yönlendirilmesi ve süreç içerisinde takiplerinin yapılması,

5.2. Hedef kitlede yer alan öğrencilere verilmiş ödevler ve sorumluluklar konusunda takipçi olunması ve destek verilmesi,

5.3. Hedef kitlede yer alan öğrencilerin bursluluk sınavları ve Darüşşafaka gibi sınavlara yönlendirilmesi ve hazırlanması.

Kaynak: https://trabzonarge.meb.gov.tr/www/tutelimdenogretmenimprojesidevamediyor/icerik/1309